Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Bankowości internetowej

UWAGA !!!

Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie:

  • kodu jednorazowego (hasło SMS,hasła z listy haseł jednorazowych)podczas logowania do serwisu transakcyjnego,podczas rozmowy telefonicznej oraz przesyłając zapytanie pocztą elektroniczną.
  • nie podawaj kilku kodów jednorazowych jednocześnie.
  • nie podawaj danych karty płatniczej podczas korzystania z serwisu takich jak:
  • numer karty,data ważności i kod CVV

Zalecana profilaktyka

Pamiętaj o częstej aktualizacji oprogramowania systemów operacyjnych, stosuj najnowsze wersje przeglądarek poprzez prowadzenie okresowych aktualizacji. Ze względów bezpieczeństwa zaleca się wyłączenie funkcji zapamiętywania haseł i formularzy w ustawieniach przeglądarki. Hasło należy regularnie zmieniać,hasło dostępowe można w dowolnym momencie zmienić na nowe, trzykrotne wprowadzenie niepoprawnego hasła spowoduje zablokowanie serwisu i konieczny kontakt z obsługą w Banku. Nigdy nie udostępniaj haseł i loginów osobom trzecim, nie podawaj ich na niezaszyfrowanych stronach. Stosuj aktualne oprgramowanie antywirusowe i nie wyłaczaj go podczas pracy w Internecie. Każdy plik, który ściągasz do swojego komputera, sprawdź pod kątem zainfekowania przez wirusy. Unikaj otwierania nieznanych linków przesyłanych pocztą elektroniczną, których nadawca, jest obcy lub budzi podejrzenia. Uprzejmie prosimy o zwrócenie uwagi na używanie funkcji kopiuj - wklej do kopiowania numerów rachunków bankowych do zleceń składanych przez system bankowości internetowej .

Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych.

Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.

Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu,po zakończonej pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.

W Internecie pojawiła się nowa wersja wirusa o nazwie VBKlip, która jest w stanie podmienić numer rachunku kopiowany i wklejany za pośrednictwem schowka, zastępując prawdziwy, kopiowany numer rachunku numerem rachunku przestępców - twórców tego wirusa, przez co pieniądze mogą nieświadomie zostać przelane na tenże rachunek należący do przestępców.
Bardzo prosimy w związku z tym o unikanie przeklejania numerów rachunków (to jest używania funkcji: kopiuj / wklej, ctrl+c / ctrl+v, ctrl+insert / shift+insert) i ich ręczne wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej albo o uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym numerem rachunku.

 

Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym. Wirus instaluje się poprez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenia za stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowany jest na falszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.

Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyla żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkownikow. Każda taka wiadomość przeslana w mailu wygenerowana została przez przestępców.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub otrzymania omawianego e-mail  prosimy o kontakt z Bankiem.

konopiska@banki.softnet.com.pl

 

Przykładowy film edukacyjny dotyczący podstawowych zasad  z Bezpieczeństwa Bankowości Elektronicznej

https://www.youtube.com/watch?v=FN73ZTh97j8


 

 

 

 



KOMUNIKAT

ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W KONOPISKACH

 

Szanowni Państwo,

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w naszym Banku do niezbędnego minimum.

Naszaprośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekścierozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika,koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych iwiększych skupiskach ludzkich.

W zastępstwie osobistych wizyt, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:

1)    telefonicznego, pod numerem telefonu:

Konopiska:                                       Częstochowa:                     Blachownia:

*(34) 37-80-710                           * (34) 37-80-715                 * (34) 37-80-719

*(34) 37-80-712

2)    mailowego, pod adresem: sekretariat@bskonopiska.pl

                                          kredyty-bs.konopiska@bankbps.pl

Ponadto rekomendujemy:

  • realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty, poprzez bankowość elektroniczną.
  • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem konta on-line.

Jednocześnieinformujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służbysanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom,mimo niedogodności,
z którymi mamy obecnie do czynienia.  

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.

                                                                                                          Zarząd

                                                                       Banku Spółdzielczego w Konopiskach

Polityka Prywatności Mobile
@Webarm