Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Bankowości internetowej
UWAGA !!!
Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie:
Zalecana profilaktyka
Pamiętaj o częstej aktualizacji oprogramowania systemów operacyjnych, stosuj najnowsze wersje przeglądarek poprzez prowadzenie okresowych aktualizacji. Ze względów bezpieczeństwa zaleca się wyłączenie funkcji zapamiętywania haseł i formularzy w ustawieniach przeglądarki. Hasło należy regularnie zmieniać,hasło dostępowe można w dowolnym momencie zmienić na nowe, trzykrotne wprowadzenie niepoprawnego hasła spowoduje zablokowanie serwisu i konieczny kontakt z obsługą w Banku. Nigdy nie udostępniaj haseł i loginów osobom trzecim, nie podawaj ich na niezaszyfrowanych stronach. Stosuj aktualne oprgramowanie antywirusowe i nie wyłaczaj go podczas pracy w Internecie. Każdy plik, który ściągasz do swojego komputera, sprawdź pod kątem zainfekowania przez wirusy. Unikaj otwierania nieznanych linków przesyłanych pocztą elektroniczną, których nadawca, jest obcy lub budzi podejrzenia. Uprzejmie prosimy o zwrócenie uwagi na używanie funkcji kopiuj - wklej do kopiowania numerów rachunków bankowych do zleceń składanych przez system bankowości internetowej .
Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych.
Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu,po zakończonej pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
W Internecie pojawiła się nowa wersja wirusa o nazwie VBKlip, która jest w stanie podmienić numer rachunku kopiowany i wklejany za pośrednictwem schowka, zastępując prawdziwy, kopiowany numer rachunku numerem rachunku przestępców - twórców tego wirusa, przez co pieniądze mogą nieświadomie zostać przelane na tenże rachunek należący do przestępców.
Bardzo prosimy w związku z tym o unikanie przeklejania numerów rachunków (to jest używania funkcji: kopiuj / wklej, ctrl+c / ctrl+v, ctrl+insert / shift+insert) i ich ręczne wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej albo o uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym numerem rachunku.
Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym. Wirus instaluje się poprez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenia za stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowany jest na falszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.
Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyla żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkownikow. Każda taka wiadomość przeslana w mailu wygenerowana została przez przestępców.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub otrzymania omawianego e-mail prosimy o kontakt z Bankiem.
konopiska@banki.softnet.com.pl
Przykładowy film edukacyjny dotyczący podstawowych zasad z Bezpieczeństwa Bankowości Elektronicznej
https://www.youtube.com/watch?v=FN73ZTh97j8
KOMUNIKAT
ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W KONOPISKACH
Szanowni Państwo,
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w naszym Banku do niezbędnego minimum.
Naszaprośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekścierozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika,koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych iwiększych skupiskach ludzkich.
W zastępstwie osobistych wizyt, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:
1) telefonicznego, pod numerem telefonu:
Konopiska: Częstochowa: Blachownia:
*(34) 37-80-710 * (34) 37-80-715 * (34) 37-80-719
*(34) 37-80-712
2) mailowego, pod adresem: sekretariat@bskonopiska.pl
kredyty-bs.konopiska@bankbps.pl
Ponadto rekomendujemy:
Jednocześnieinformujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służbysanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom,mimo niedogodności,
z którymi mamy obecnie do czynienia.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.
Zarząd
Banku Spółdzielczego w Konopiskach